Kaip sudėtinga tai gali būti? Dažniausiai užduodami klausimai yra du:
1. Kokia bus darbo atlikimo kaina?
2. Kaip greitai darbas bus atliktas?
Daugelis dizaino studijų į šiuos du klausimus atsako vienu klausimu – o ko Jums būtent reikia? Visi klientai skuba regnti apklausas norėdami pasirinkti paslaugos teikėją, tačiau prieš tai net nepasivargina įvertinti tikslių savo poreikių. Pirmas dalykas ką turėtumėte padaryti, tai padaryti dizaino poreikių aprašymą.
Tarkim, reikalingos vienpusės skrajutės. Makete turėtų būti panaudotas įmonės logotipas, fonui panaudota nuotrauka, išskirtos pagrindinės veiklos, trumpas įmonės veiklos aprašymas ir kontaktai. Arba maketas turėtų atspindėti įmonės veiklą, jame reiketų panaudoti kelias nuotraukas iš jų padarant bendrą kompoziciją, įdėti įmonės logotipą, kontaktinius duomenis ir minimalų veiklos aprašymą. Taip pat turėtumėte nurodyti spalvas, kurios yra susietos su įmonės firminiu stiliumi. Jei pageiduojate kažko „modernaus, dinamiško, šiuolaikiško“, pateikite kelis maketų pavyzdžius (iš google), kad dizainą kurianti įmonė matytų kas tai yra. Suvokimas yra labai individualus todėl, be konkrečių pavyzdžių, sunku suprasti kas yra „modernu ir šiuolaikiška“.
Pateikdami tik tuos pirmus du klausimus gaištate ne tik paslaugos teikėjų laiką, bet ir savo, taip pailgindami darbų atlikimo terminą. Jei išsiuntėte laiška penkioms įmonėms ir gaunate iš jų tokius atsakymus:
1. Darbų atlikimo kaina yra 10-100€ +PVM priklausomai nuo tikslių poreikių dizainui.
2. 3-14 darbo dienų, priklausomai nuo poreikio dizainui ir reikalingų pataisymų skaičiaus.
Užuot pradėję darbų plaavimą, gavę tokius atsakymus, turėsite pateikti papildomą informaciją ir atsakyti į rangovams kilusius klausimus.
Iš preliminarių dizaino aprašymų galima pateikti apytikslias kainas ir darbų atlikimo terminus. Atsižvelgus į juos galima vertinti Jūsų poreikius, darbų sudėtingumą ir laiką, kurio prireiks darbo atlikimui. Tada lieka tik parengti kelis pradinius eskizus, kad būtų galima nusistatyti, kokia linkme dirbti.